Stiri

Piata romaneasca de spatii moderne de retail nu este inca saturata

Publicat la data de 2010-09-30

 

DTZ Echinox estimeaza ca piata romaneasca mai poate absorbi 784.000 mp de spatii moderne de retail inainte de a ajunge la saturatie.

Nivelul de saturatie ar putea fi inregistrat in momentul in care stocul va atinge aproximativ 2.120.000 mp spatii moderne de retail.

Romania mai poate absorbi in urmatorii ani aproximativ 37 mp de spatii moderne de retail la mia de locuitori, pana va ajunge in jurul valorii optime de 100 mp la 1.000 locuitori.

Volumul maxim ce poate fi absorbit de piata romaneasca se situeaza la jumatate fata de restul tarilor central si est europene, datorita veniturilor medii semnificativ mai mici ale populatiei din Romania.

In tarile din CEE - avand media salariului mediu net de 618 euro, dubla fata de cea din Romania - media stocului la 1.000 locuitori este de 204 mp.

Principalele orase din provincie care ar putea absorbi volume noi de retail modern sunt Craiova, Ploiesti si Galati.

Un model de centru comercial pe care il vom vedea cel mai probabil dezvoltandu-se pe termen scurt si mediu in Romania sunt galeriile mici, alaturate unui discounter de food, cum ar fi Plus, Lidl, Minimax, Profi sau Penny si unor ancore de fashion de tipul Takko sau Deichmann, in orase cu mai putin de 100.000 de locuitori.

 

mmpr

Banat Business: e–Revista afacerii tale